Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 18 november 2009

Av Wallström - 18 november 2009 17:16

Ja idag fick jag en bild på en såååå söt nyfödd liten pojke!
Min väninna fick sin första bebis imorse, en liten kille blev det, är så glad för deras skull.

GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!!!!

Av Wallström - 18 november 2009 13:15

Filmen va slut, va ganska bra, dock höll jag på att slumra till ett par gånger, men så är det ju när man är vaken på nätterna:-( Har nu börjar med maten, ställde in en skinkstek i ugnen, Cecilia har fått välja rätt idag och då blev det kött, sås och potatis, funkar för min del..ler..


Beställde en ny matta till sovrummet idag, blev en lila Lugg matta, dem är ju så mjuka och sköna att gå på, den skulle komma i mitten av Januari vilket är helt helt okej då det dröjer innan sovrummet/övervåningen blir klar ändå och vill ju inte lägga på den innan! Sedan beställde jag en svart kandelaber till matsalsrummet, att ha ståendes på bordet..


  


Har hunnit med att tvätta 3 maskiner tvätt idag så nu går torktumlaren på full fart istället och 2 torkställningar är fulla, så får nog vänta tills imorgon innan jag kör ytterligar en maskin, nä nu skall jag ta en snabb tur till affären och köpa en matlagningsgrädde!

Av Wallström - 18 november 2009 10:56

Så nu har jag fått gjort lite nytta här hemma, nu skall jag bänka baken tillsammans med barnen i soffan och så skall vi kika på filmen som jag hade lovat, har vart ett fasligt tjat idag, det har inte gått fort nog;) Men nu så är jag klar med det viktigaste och dem är laddade, vi har skärt upp ett fat med frukt vi skall ha att smaska på, alla är nöjda & gladaGlad


  

TOMTAR & TROLL- Den hemliga kammaren!


"I Tomtar & Troll - Den hemliga kammaren får vi bekanta oss med tonårstomten Junior och hans far chefstomten Jalle. När de ska hjälpas åt att dela ut djurens matransoner inför vintern upptäcker de till sin fasa att maten är stulen från deras hemliga förråd.

Bakom stölden ligger trollbröderna Fejs och Sluggo som verkställt sin elake far Fassas plan. Junior och hans bäste vän Smygis ger sig iväg för att återerövra den välbehövliga maten. Det blir ett äventyr som tar dem längst in i den djupa trollgrottan"

Av Wallström - 18 november 2009 09:48


Köpte ju färg på Rusta med så nu skall jag börja försöka måla inne i matsalsrummet idag hade jag tänkt, är på tiden att det händer något nu, har stått still ett tag, men nu så, skall försöka få tag i gardiner med till rummen så jag kan få upp nya. Vill verkligen ha klart nedervåning innan jul, tror dock inte allt blir klart men hoppas ialla fall, och försöka hjälpa till med allt jag kan göra, tapetsering , målning och så vidare! Rivningen av väggar och att bygga upp nya överlåter jag åt andra annars blir det nog inte så bra:-)


Är verkligen fullbokade nu resten av november och december känns det som, på Kalles sida är det 3 syskonbarn som fyller nu, 1 denna veckan och 2 i nästa vecka, sedan helgen 28/29 så har vi lovat att gå och kolla på när ena killen spelar handbollscup 28:e och 29:e är det släktträff på Kalles sida.Helgen 4-5-6 skall barnen vara i gbg hos sin pappa bestämde jag och han nu, men har INTE sagt nåt till barnen, men det var den ÅRLIGA julfesten hans jobbarkompis brukar anordna och det brukar dem alltid gå på så jag hoppas det blir så nu! Sedan 8 december är jag bjuden på smyckeparty hos K's syster sen är det ju fullt hela december, både skönt och jobbigt på samma gång att man är uppbokad så mycket, men som sagt vill verkligen få klart här imellan:-)


2 nya brödkorgar blev det på rusta med, självklart i grönt..ler..och så kom ju dem nya tallrikarna i förra veckan, har nu fått packat upp dem, diskat av dem och lagt in dem, något små, men snygga!


  

Av Wallström - 18 november 2009 08:00

Jaha då blev det ingen skola idag då, armen är svullen och feber, 38,7 visade den på! Det var väl biverkningar från svin influensa sprutan då antar jag. När jag ringde skolan och sjukanmälde Cecilia så sa hon att ja ni är inte dem enda så en del är nog säkert borta idag då, tror hela skolan tog, iaf årskurs 0-3 vet jag med säkerhet!

Men så länge det inte blir nåt mera så är vi glada. Har lovat Cecilia att se en film med dem sedan när jag är klar med mina måsten, måste ringa ett par samtal och sedan lite data jobb i 1 timma cirka. Och så är det ju den ständiga tvätten, har redan vart nere och slängt i en och hoppas få kommit i kapp 4 maskiner idag!


Ja nä nu är det dags att sätta igång då!

Av Wallström - 18 november 2009 05:12

Sorry det var alldeles för längesedan jag bloggade men här är fullt upp! Vaknade 4 imorse, har tandvärk så in i norden då jag lyckades bita sönder en tand i förrgår och i går kväll när jag åt lyckades få ner mat i där, så inatt har inte varit en bra natt. Måste försöka få en tid för att få fixa den. Jag säger bara, ät inte färdigköpt wokblandning, där fanns otroligt hårda saker i...


Ialla fall Cecilia fick sprutan mot "svinet" igår, armen svullnade upp till det dubbla men annars verkar det gå bra ännu iaf, nästa dos skulle tas efter jul..
Kalle kom hem i måndags och var dålig, han var hemma igår med men idag måste han jobba då ingen annan fanns tillgänglig så jag hoppas han mår bättre när han vaknar.


Fick åkt ett lass till tippen igår med all skit som har blivit efter väggrivningarna och det, tog ett röj i källaren med och gjorde i stort sett rent hus där med:-)


Till helgen skall vi åka och kolla på ett nytt vitrinskåp som skall vara i matsalsrummet, kom på att vi behöver det då vi har 3 fulla bananlådor nedpackade med "finglas" där nere, får väl rensa igenom det och bara spara det vi verkligen behöver och vill ha.


I lördags var vi på nybyggda rusta i skövde, nya lokaler hade höjt priserna något men nytt och fräscht var det iaf, blev en back till Cecilia att ha alla sina barbie grejer i då den hon hade var mindre och överfull..ler.. Denna var suverän, stor, rymlig och med hjul på, lite roligare låda så..


  


FÖRVARINGSLÅDA KIDDY BOX 52L



Nä skall nu försöka sova en liten stund till nu när alvedonen börjat värka, klockan 6 ringer ju klockan så!

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards