Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under september 2009

Av Wallström - 11 september 2009 07:30

Mammas hjärta!

  

Jag börjar bli riktigt trött nu, har inte kunnat sova nåt i natt, och desto mer trött jag blir desto argare blir jag, så nu sitter jag och laddar, skall alldeles strax ringa skolan! Hur kunde dem missa, trots att hon sa det upprepade ggr att hon hade ont, varför gjorde dem inget, strunta dem bara i det?!?

Jag förstår att det för mig som mamma är en mer självklarhet att se att hon är dålig, men hon sa ju till att hon hade ONT, hon hade ju NÄSTAN 39 graders feber. Hon mådde bra på morgonen och på första rasten, men när hon kom tillbaka från rasten så mådde hon dåligt. Hon låg på en soffa i skolan i stort sett HELA JÄVLA SKOLDAGEN! När jag fanns där ca 2 minuter i från henne!

Av Wallström - 11 september 2009 05:00

Kan inte sova, vill och behöver men kan inte! När jag skulle gå och möta Cecilia igår kom hon gående tidigare, nedböjd nästan krypande..

Bar hem henne och hon kröp ihop som en boll i soffan, bara skakade och grät för att hon hade så ont i magen! Frågade vad som var fel och hon sa att efter första rasten hade hon blivit dålig, så hon hade legat på soffan i skolan i stort sett hela dagen, inte ens vart ute på rasterna utan legat där, men INGEN HAR RINGT MIG, dem har båda mina nummer, dem har Kalles nummer, dem har Kalles mammas nummer, men inget! Sedan hade hon haft gympa som hon hade fått vara med på, då hade hon blivit ännu ledsnare för  då hade hade det gjort ännu ondare!

Jag tog tempen på henne och hon hade 38,9 i feber, undrar hur länge hon hade haft det utan att dem har märkt det, alltså HELA CECILIAS UTTRYCK formligen "skrek" att hon var jättedålig - och jag är jätte förbannad just nu för att ingen verkar ha tagit det på allvar eller brytt sig i skolan!


Jag ringde 1177 - sjukvårdsupplysningen, och frågade vad och hur jag skulle göra, för vågade ju inte ge henne alvedon när hon hade så ont, och hon ville att vi skulle åka in direkt ifall det kunde vara blindtarmen, sagt och gjort fick Birger, Kalles pappa till att köra oss och där kom vi tack och lov in efter 10 min trots att det verkligen var överfullt!

Dem klämde och kände och gjorde allt möjligt! Det första proverna visade äggvita på urinen så dem misstänkte urinvägsinfektion, men han sa också at det är mycket OVANLIGT bland barn så då gör dem en utredning på det och tar mer prover, för han sa att det kan va njurar och sådana saker som krånglar som dem alla prover som kunde tänkas (dem får vi svar på inom en vecka tydligen) sedan visades att hon hade en infektion i kroppen då, febern steg till 40 grader på sjukhuset och dem stod i valet och kvalet om dem skulle ha henne kvar eller inte, men efter lite mediciner och allt sådant så sa hon att hon kände sig bättre, och i och med att alvedonen sedan tog ned febern lite så fick vi komma hem. Men skall åka in direkt om det blir sämre..


Så nu har jag suttit med henne halva natten, ser till att hon dricker imellan åt och stoppar i alvedonen var 4:e timme, efter att ha vart vaken ett par timmar nu, retar jag mig bara mer och mer på skolan, så dit skall jag ringa idag och ta mig ett rejält snack och höra HUR DEM tänkte...

Av Wallström - 10 september 2009 23:30


MAT:


Bilden talar för sig själv vad jag fick i mig, blev inte världens bästa matdag, men jag tog vad som fanns, hade liksom annat att prioritera. Och middagen, spaghetti med köttfärssås åts kl 22:30:-(


MOTION:


Ja det fick jag nog av allt vankande fram och tillbaka på sjukhuset  

Av Wallström - 10 september 2009 21:18

Har suttit på akuten med min dotter halva dagen och har nu äntligen kommit hem, orkar inte med några uppdateringar för i kväll så skriver imorgon.


Ha en bra kväll allesammans och ta hand om varandra!

Av Wallström - 10 september 2009 10:00

Gick och lämnade Cecilia och tog en liten runda med Ludde, sedan gick vi hem och åt frukost, jag och Sebbe! Efter det bestämde jag mig för att ta och klippa gräsmattan, men innan jag kunde börja var jag tvungen att plocka äpplen, är ju så jäkla jobbigt att klippa borta vid äppelträden för där har MASSA äpplen ramlat ner så måste flytta dem innan jag kan fortsätta klippa, så det är första projektet;) Vi har plockat 7 fulla kassar och slängt borta vid vår "äpple kyrkogård" ..ler.. men vi har nog MINST 7 påsar till att fylla så vi tog en liten paus..


    


Funderar på att kanske slänga ihop en äpplepaj idag, har ju äpplen i överflöd så varför inte, jo en anledning det är gott och då äter man en massa och det skall jag INTE göra, eller så får man bjuda hit någon som kan äta upp den åt oss..skrattar..det låter ju bättre..


Nä nu skall jag gå ut och plocka upp resten av alla äpplen som ramlat i backen, som tur är har jag Sebastian som är snäll och vill hjälpa till:-)

Av Wallström - 10 september 2009 07:31


Åh förresten om allt går som det ska idag så skall vi åka och fiska..skrattar..vi satt igår och pratade på att vi måste hitta på mer saker för det har varit väldigt dåligt det sista. Ja då kom jag med förslaget att vi skulle åka och fiska..ler..META det tycker jag är kul, gjorde alltid jag och mamma när jag var liten, vi kunde åka iväg själva och fiska och då just meta, enda egentiden vi hade som jag kan minnas..ler..det var tider det=)


Kalle tyckte det var ett bra förslag och "nappade" (hihi) direkt på iden! Så om han inte kommer försent och om vädret håller i sig så blir det en fiske tur ikväll!


I helgen skulle vi försöka hinna med att gå på bio eller bowla (har inte jag gjort på hundra år), men jag skulle höra med Birgitta om hon kunde passa barnen först innan vi bestämmer nåt, så skall ringa henne sedan så får vi se!

Av Wallström - 10 september 2009 06:52

Var en lugn eftermiddag igår, med OTROLIGT FINT VÄDER. Kalle var hemma vid 16:45 ungefär och då åt vi strax efter det, sedan gick vi ut och gick en promenad. Och då var det ju verkligen kanonfint, när vi kom tillbaka var vi ute och grejade i 40 min, plockade och röjde lite, skulle behöva klippa gräset idag, så får hoppas på fint väder idag med, ser ju igen vuxet ut och det är ju inte fint!
Sedan in och göra läsläxa med Cecilia, hon försöker och det går verkligen framåt=)
Tyvärr fick Cecilia missa idol igår för det var ju så sent började inte förrens 21 och då ska hon sova så lite besviken var hon, men var inte så mycket att se ändå! Jag tycker bara uttagningarna är kul att se, sedan det andra är jag inte så intresserad av , det är om det absolut inte går nåt annat eller så..


Nä nu skall vi packa gympa väskan för Cecilia!

Av Wallström - 9 september 2009 20:00

 

FRUKOST:

1 grov macka m leverpastej o gurka, gröt m mjölk å jordgubbar


LUNCH:

Ägg å räksallad


MELLIS:

Korv m bröd


MIDDAG:

Jag körde gårdagens, grönsaker, potatis, köttbullar och minifraiche röra  ( dem andra fick crepes )


TRÄNING:

Sammanlagd ca 100 min promenad

  

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards