Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under mars 2009

Av Wallström - 30 mars 2009 11:51

Hemförsäkringen är avklarad och går ut lagom tills jag flyttar ut, men HERREGUD va envisa dem är, han ifrågasatte ihärdigt varför jag skulle säga upp den! P.g.a av flytt, men ja du behöver ju en dit du flyttar med. Men nä det behöver jag inte, jag flyttar ihop med min sambo och han har redan försäkring! Ja men vi T.H är bättre!

Herregud!!

Jag flyttar in hos nån, jag tänker ju inte KRÄVA att han skall byta hemförsäkring! Men iaf tillslut så gick det ju bra! Bara att kasta sig in i nästa telefonkö...

Av Wallström - 30 mars 2009 08:35

45 minuters uppfriskande morgonpromenad blev det idag, hade velat tagit en stund till men näsan rann som en öppen kran och pappersnäsdukarna tog slut, så det va bara att bege sig hemåt. Skall fylla på fickorna med massa paket av näsdukar, behövs verkligen!

Idag skall jag ringa runt och säga upp massa grejer som elen och tv-licensen och sådana grejer så man får gjort sånt så man slipper stå med massa extrakostnader på sånt i slutet.

Skall sitta och skriva ned allt som behöver göras så man inte glömmer nåt, jag har en tendens att alltid göra det. Nu är det bara 2½månad kvar sedan har man lämnat u-a för gott denna gången förhoppningsvis..skrattar..Eller så kanske man flyttar tillbaka redan till hösten, vem vet?!?!

Nä det blir nog bra, men lite nervöst känns det..




Av Wallström - 30 mars 2009 07:28

Vecka 1: - 2,6kg

Vecka 2: - 1,2kg

Vecka 3: - 0,9kg

Vecka 4: - 0,6kg

Vecka 5: - 1,9kg

Vecka 6: - 2,3kg   (måndag)

Vecka 6: - 0,3kg   (onsdag)

Vecka 7: - 1,9kg   (måndag)             - 8 cm i midjan

Vecka 8:

Vecka 9:

Vecka 10:



SAMMANLAGT: 11,7kg



DELMÅL 1:                    BELÖNING:      


18 MARS -5KG               4 NYA KLÄDESPLAGG           -5kg KLAR 11 MARS!!!


DELMÅL 2:                   

1 APRIL -10KG               FRISÖREN                            -10kg klar 30 MARS!!!


DELMÅL 3:

15 April -13kg                NYA JEANS


DELMÅL 4:

13 MAJ -16kg                NYA BADKLÄDER


DELMÅL 5:

24 JUNI -19kg


DELMÅL 6:

29 JULI -22KG            

Av Wallström - 30 mars 2009 07:19

Blir måndag denna veckan också då onsdag inte kommer funka för mig, och jag har nog vart riktigt aktiv denna veckan, GI - metoden PLUS MYCKET MOTION verkar funka för mig :-)  Vågen pekar 1,9kg ned idag, trodde verkligen inte att det skulle vara så mkt, men jag är otroligt glad måste jag säga, och det har ju märkts på kläderna. Mina älskligsjeans kan jag dra upp utan att knäppa upp knappen och dragkedjan, så dem har jag bara hemma med skärp hemma, skärpet har jag hoppat in ett hål. Skall bli spännande att se hur många cm det skiljer i midjan kommer att lägga in cm i invägningslistan efter varje stort delmål..

Av Wallström - 29 mars 2009 19:41

EXOTISK KASSLER


 ca 6 port:

500 g benfri kassler

1 purjolök

1 liten röd paprika

1 banan

1 liten burk ananasringar

1 liten burk mandarinklyftor

3 dl vispgrädde

1 msk curry

2-3 msk chilisås

1 1/2-2 dl riven ost


Gör så här:

1. Skiva kasslern ganska tunt, strimla purjolöken, kärna ur och strimla paprikan, skala och skiva bananen.

2. Låt ananas och mandariner rinna av. Skär ananasen i bitar.

3. Lägg kasslerskivorna i en stor form varvat med purjostrimlor. Fördela paprika och frukter över kasslern.

4. Blanda grädde, curry och chilisås och häll över.

5. Strö på den rivna osten. Gratinera 20-25 min i 200 grader.


Serveras med kokt ris.

Av Wallström - 29 mars 2009 19:26

RULLTÅRTA



3 ägg
1 1/2 dl strösocker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver


äpplemos, sylt, sockrade bär eller aprikospure.

+

1-2 msk strösocker till bakplåtspappret

Gör så här:
Vispa ägg och socker poröst. Tillsätt mjöl och bakpulver. Bred ut på bakplåtspappersklädd långpanna och grädda i 250 grader i 5 minuter.

Vänd upp kakan på sockrat bakplåtspapper. Bred på valfri sylt eller sockrade bär. Rulla ihop. Låt kakan svalna inlindad i bakplåtspappret med skarven neråt.

Av Wallström - 29 mars 2009 19:24

PASTASALLAD



Koka Pasta (valfri sort) ca 500g

2 paket fetaost
1 purjolök
400g rökt skinka
1½ gurka
2dl matlagningsgrädde


1: Skiva skinkan i tärningar, efter eget tycke lägg sedan i en stor bunke.
2: Skär purjolöken på mitten (längden) och skiva den sedan hyffsat tunnt. lägg sedan ner i samma bunke.
3: Hacka fetaosten i mindre bitar efter tycke och lägg i en mindre bunke. häll sedan ner matlagningsgrädden där och mosa lite försiktigt med en gaffel. (skall ej "mosas" utan mer mjuka upp lite.
4: Hacka gurkan i små tärningar och lägg i stora bunken.
5: Häll av pastan och häll ner i stora bunken, häll på fetaosten och matlagningsgrädden och blanda väl.

Av Wallström - 29 mars 2009 19:18

Ja vi är bjudna på dop på söndag, men vet inte om vi skall gå, hade ju tänkt åka till Skövde på fredag, på Lördag är det ju avtackning för en anställd hos Kalles pappa. Vet inte om vi skall gå men Kalle har iaf lovat. Och så fick vi idag reda på att dopet är tidigt på söndag, min bror och hans tjej fick ju en liten dotter strax efter jul. Och det där dopet har varit framflyttat ngr gånger så idag fick vi reda på att det är på söndag, lite kort varsel tycker då jag, så för oss blir det ju ett väldans farande fram och tillbaka, ska vi åka dit från skövde så är det ju nästan 20 mil liksom.. Så är nu alldeles kluven..

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards