Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under mars 2009

Av Wallström - 29 mars 2009 19:00

Ja idag har vi vart och hjälpt till på mammas och pappas auktion HELA DAGEN! Vi gick upp 6:30 men då ställde vi ju också om klockan så den blev 7:30, fixade iordning oss och åkte. Va hemma först vid 17-tiden igen, men det har vart kul, som belöning för hjälpen idag hade mamma köpte 2 stycken lampor, skenor med spotlights på som vi har önskat oss till källartrappen :-) Tack snälla MAMMA. Plus att pappa hade köpt en Cykel till Sebastian, det hade ju vi tänkt gjort nu till sommaren då hans har blivit alldeles för liten, så dagens slit var värt varenda minut..skrattar.. jag hade INTE räknat med nåt, så blev riktigt GLADA överraskningar.

Enda va väl att jag inte hunnit umgås med Kalle alls, för vi har fått vara på varsitt håll. Tyvärr va han tvungen att åka direkt vi kom hem, el ja vi lasta in så mycket det bara gick i bilen med grejer, sen for han..


Av Wallström - 29 mars 2009 18:47

Jag vaknade såklart innan 8, och kunde bara inte somna om. Så gick upp och plockade lite sen kvällen innan och lät Kalle sova tills klockan var 9:30, tyckte han behövde det!

Vi 12 tiden åkte vi på loppis, köpte dock bara 1 spel till Cecilia, helt nytt och inplastat, HUR MYCKET ÄR KLOCKAN? Ett bra och lärorikt spel, hon håller ju just nu förfullt på att lära sig klockan så passade perfekt.

Sedan åkte vi och storhandlade, passar på när man har tillgånge till bilen, annars får man ju springa som en tok och bära på dagarna. Åkte hem och fixade mat, blev Kalles mumsiga UNGSBAKADE LAX med potatis och örtagårdssås, bara smälte i munnen, va otroligt gott.. Under middagen ringde mamma och frågade om vi hade lust att komma upp och hjälpa dem att bära lite möbler, dem skulle ha auktion idag söndag. Så javisst efter maten åkte vi upp och bärde MASSA möbler, en stor lastbil helt fullsmockad...men vi han hem lagom till Robinson!


Som tack för hjälpen fick jag en skitfräck blomsterpedistal för plats med 3 blommor, den va gigantisk, men läcker. Plus en ljusstake från 50 talet, jättetuff, hann tyvärr inte ta bilder då dem åkte med Kalle hem i bilen idag, men kanske nästa vecka när vi är där!

Av Wallström - 29 mars 2009 18:42

Lämnade barnen vid 16:30 sedan gick jag och vilade en stundm trodde ju inte Kalle skulle komma förrens närmare 20 tiden, men ICKE! Vid 17.30 va han här min lilla älskling.. Så vid 18:30 åkte vi ut till torp och handlade lite mysmat på coop och så en flaska vin till.. Väl hemma blev det en STOR god räkmacka på man, och så då lite vin lagom till Let's Dance!

Jag PERSONLIGEN tyckte det va fel person som vann, VISST Magnus hade utvecklats jättemycket under dessa veckor/månader. Men Laila va ju faktiskt klart bättre, men det är ju en smaksak..

Blev en någorlunda tidig kväll för oss, runt 23 i säng då båda va väldigt trötta..


MEN EN HELT UNDERBAR MYSFREDAG VA DET!!! 

Av Wallström - 27 mars 2009 06:51

LJUSA KÄRLEKSMUMS


 

Plåt (ca 30x40 cm)


Botten:
3 ägg
drygt 4 dl socker
4,5 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
2,25 dl ljummet vatten.
Smörkräm:
150 g smör eller margarin
knappt 2 dl socker
3 tsk vaniljsocker
1,5 äggulor


Garnering:
Kokos, eller strössel..


1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Vispa ägg och socker poröst. Vänd ner mjöl, bakpulver och sist vattnet. Häll smeten i en smord bakplåt. Grädda i ugnen ca 25-30 minuter.

3. Låt kakan svalna, under tiden vispa ihop ingredienserna till smörkrämen. Bred den över kall kaka och strö över önskad garnering.
4. Låt smörkrämen stelna innan du skär till den i lagom stora bitar.

Av Wallström - 27 mars 2009 06:40

Känns RIKTIGT skönt idag att det ÄNTLIGEN är FREDAG! Tycker denna veckan har gått otroligt segt, ännu bättre blev det ju när det bestämdes att Kalle skulle komma.

Han visste inte riktigt men skulle försöka komma innan 20-tiden ialla fall och det är ju bra :-) Får väl se om barnens pappa ringer och säger att han har ändrat sig och inte KAN ha barnen, skulle inte förvåna mig alls!

Idag är det tvätt som gäller, har nog en 5 maskiner tvätt att tvätta idag skulle jag gissa på, HMM.. tvättade senast i onsdags, men iofs är det ju sängkläder och sånt idag med, bara det blir ju 2 maskiner.. Men är ju av den åsikten att jag vill ha det nybäddat inför varje helg när allt annat är nystädat!



Av Wallström - 27 mars 2009 05:27

Vaknade för ca ½ timma sedan och skulle gå & dricka, trodde klockan va mindre än va den var eftersom det såg så mörkt ut. Kollade ut men HERREGUD, MASSA SNÖ!! Igår va det jättefint med sol & klarblå himmel, det här hade jag inte räknat med kan jag säga...

Men så är det ju oxå Mars! Och mars/april är väl alltid typiska sådana här månader att det svänger som sjutton, men nä inte ville vi ha snö nu inte..

Av Wallström - 26 mars 2009 19:25

Ja jag satte mig ner nu och bara kände all energi rinna av mig, är helt färdig, lägger jag mig ner så somnar jag direkt! Och det får jag inte, jag väntar på att barnen skall hoppa i sina pyjamasar och välja en bok att läsa.

Skall försöka att INTE somna när jag nattar dem för jag behöver någon timma till på mig att greja när dem har somnat, behöver tvätta av golven efter alla kartonger och grejer vi dragit fram och tillbaka. Damsög förut, för det vill jag inte göra när dem somnat och försent här nu, grannen ovanpå har ju en alldels ny liten bebis oxå så. Man vet ju inte hur mkt som hörs dit upp! Har fasligt ont i halsen nu på kvällskvisten med, hoppas att det är nåt övergående, vill ju inte va sjuk i helgen ju..

Nu kom kidzen med boken så dags att LÄSA!

Av Wallström - 26 mars 2009 16:26

Ja idag har jag fått rensat TILLSAMMANS med barnen, mkt leksaker, böcker och kläder + lite annat sitter numera på tradera! Känns bra att barnen har fått vara med och välja vad dem vill ha kvar och vad vi skall göra oss av med.

Hade ju mycket leksaker för mindre barn som mina har "växt" ur och eftersom inga mera barn är inplanerade är det heller inget vi behöver spara! Denna flytt skall det vara en "lätt" packning.. Mina barn har ju som sagt redan det mesta dem behöver redan där då vi har köpt mycket nytt..

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards