Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under oktober 2009

Av Wallström - 9 oktober 2009 11:56

1 Plåt med "GROTTOR" klara ..skrattar..
Ja jag hade ju blåbärssylt hemma med så vart ju tvungen att prova om man kunde göra om hallongrottan till blåbärsgrotta?! Så jag gjorde en halv plåt med hallon och andra halvan med blåbär!


RESULTATET BLEV FÖLJANDE:


  

Av Wallström - 9 oktober 2009 10:56

Skulle ha börjat med baket mycket tidigare egentligen men första plåten åkte in nu, anledningen till detta var att Kalle syster ringde och skulle komma förbi, så ingen ide att börja innan. Men precis när hon hade åkt kastade jag mig på det, sååå forstättning följer...

Av Wallström - 9 oktober 2009 08:20

Har bestämt mig för att baka idag, har redan röjt det mesta utom att tvätta golven! Så då kan jag ju lika gärna baka innan jag gör det, har varit sugen på det ett tag! Så gott att ha både bröd och bullar i frysen och bara kunna ta upp när det behövs, tyvärr TÄNKER jag alltid att jag skall göra det, men skjuter på det. Sedan har jag inte mått så jättebra det senaste och då har man inte direkt prioriterat det, men både igår och idag har kännts bra så varför inte?
Blir blåbärsbullar, vaniljbullar och äppelmos bullar. Sedan enkla hallongrottor och så något bröd hade jag tänkt, men får se vad klockan blir brödbaket får kanske vänta tills på söndag då jag ändå tänkte baka hamburgebröd. Brukar oftast göra egna hamburgebröd, ett litet nyttigare recept jag hittat, och SÅÅ goda. Ska bara rensa i frysen så allt får plats sedan är jag redo..ler..eller nä inte riktigt, måste vänta på att affären öppnar för socker och mjöl kommer inte att räcka!

Av Wallström - 9 oktober 2009 06:00

Vaknade tidigt 05:25 med huvudvärk, kunde verkligen inte somna om  Och ändå kom jag ju inte i säng förrens klockan var 23:55 så det har inte blivit så många timmar inatt!

Idag är det ÄNTLIGEN fredag och man kan nu få en helg med familjen, vet inte vad som händer här än, inget dierkt inplanerat men blir inget gbg i alla fall..


Cecilia skulle ha med en kompis hem idag med, dock sa jag att till kl 17 inte längre det är trots allt fredag eftermiddag och dem slutar 13 på fredagar så några timmars lek blir det ju ändå! Men det är ungefär den tiden Kalle brukar vara hemma så vill ha fredagskvällen tillsammans allihopa.


Idag är annars inte så mycket kul på tapeten, det gamla vanliga fredagsstädet står på listan, dock röjde jag en del igår redan så inte så mycket kvar idag, får se vad det blir för väder sen om man kanske kan ta en tur upp till sjön idag också kanske. Sebastian klagade ju först när vi skulle åka, men sedan hade han haft det kul ändå, speciellt när vi fikade ute i det fria;)


Väntar på paket med kläder som jag hoppas skall komma idag, är kläder till barnen jag beställde för ett tag sedan som jag nästan hade glömt bort, men fick meddelande i veckan om att det var skickat så borde vara här vilken dag som helst!


Nä nu skall jag gå och sätta på Kaffe, ha en fin morgon allesammans!

Av Wallström - 8 oktober 2009 23:01


Nu har vi kikat på film, jag orkade faktiskt hålla mig vaken hela filmen igenom, INTE ILLA för att vara mig:-)
Dessa filmer är ganska spännande hela tiden så kanske det som gör att jag inte somnar, kul när det kommer BRA svenska filmer!
Så filmen idag var alltså:


  




JOHAN FALK - NATIONAL TARGET

 

"Johan Falk och hans kollegor på Göteborgspolisens elitstyrka GSI är mitt inne i ett tillslag av estniskt amfetamin när de plötsligt inser att de har med en mytomspunnen rysk maffi aledare att göra. Få har sett honom och ännu färre vet vad han heter. Han är bara känd som ”Mr K”. Johans infi ltratör i Göteborgsgängen, Frank Wagner (JOEL KINNAMAN), sänder ut budskapet att han vill göra affärer med någon som kan leverera stora mängder rent amfetamin. Och plötsligt är Frank inne i sin värsta mardröm någonsin när han inser att han håller på att infiltrera Europas farligaste maffia, den est-ryska, bestående av f.d KGB-offi cerare…"

Av Wallström - 8 oktober 2009 21:10

Ja jag ställer mig den frågan då jag nu i 2 butiker funnit att dem tagit fram både julmust och pepparkakor! Ännu svårare för mig blir det nu när det nalkas jultider då jag bara älskar JULMUST ...mmm... och när det nu börjas så tidigt redan!!
Men har lovat mig själv att vänta med det första glaset julmust till första advent, då förtjänar man väl ialla fall lite?!?


Vi har nyss kommit hem, barnen har lagt sig och vi skall bänka oss framför en film hade vi tänkt, dock lär jag ju garanterat att somna, är riktigt trött, har varit mycket frisk luft idag och det gör en både pigg och trött på samma gång..
Så nu kom Kalle ur duschen så dax att start upp med en ny Johan Falk film,,spännandeSkrattande

Av Wallström - 8 oktober 2009 12:13

Hemma efter en kanondag ute, tror Ludde och Sebastian är lika trötta båda 2 nu..ler.. tog med oss lite fika upp, varm choklad och ostmacka, sedan kanelbulle tillefterrätt till Sebbe, smakar såååå mycket bättre att äta utomhus! Ludde var nog supernöjd ca 2½ timma utan koppel, bara lös i det fria, springa runt och leka och lukta som han vill, tyvärr glömde jag dock kameran (sur på mig själv) men den får följa med nästa gång!


Nu har jag lite jobb framför mig innan jag skall hämta Cecilia, vet inte om det skulle med nån hem idag, men det blir det garanterat, vilket bara är kul när barnen har kompisar.


Har hyrt några filmer idag som jag hoppas jag och K skall kunna kolla på idag iaf en av dem, kom ju 2 nya filmer igår som vi gärna vill se;) Annars har vi ju hela helgen på oss, skulle inte va tillbaks förrens om 1 vecka ju!

Sitter och funderar på vad jag skall hitta på för mat idag, min fantasi har tagit slut?!? Lasagne skall det bli imorgon, kebabgryta var det igår men idag då?!? Är lite sugen på Ugnspannkaka blåbär, men det gillar inte barnen så då måste jag ju göra nåt mer också..hmm..besvärligt..skrattar..

Av Wallström - 8 oktober 2009 08:41

Skall åka upp en tur till Kalles föräldrars ställe och gå runt sjön med Ludde hade jag tänkt, är otroligt fint väder ute med en knallblå himmel och solen som lyser och framför allt helt vindstilla idag!.. Bäst att passa innan snön kommer, då går man inte gärna runt där uppe..


Dock är Sebastian inte så på att gå, men får försöka locka han med något  Man blir ju som en ny människa efter att ha fått vara ute i friska luften några timmar - UNDERBART!

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards