Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under oktober 2009

Av Wallström - 8 oktober 2009 08:32


 
Har varit medlem på www.gratisbio.se i lite mer än en vecka nu och det är dags att inkassera en biobiljett snart nu. Dock behöver man ju inte välja biobiljetter utan man kan välja prenumerationer eller presentkort på t.ex H&M, Kicks, Dressman, Albrekts guld, guld fynd, kappahl, stadium ja you name it! Tror det finns HELA 91 BUTIKER att välja att få sitt presentkort ifrån!



Av Wallström - 8 oktober 2009 08:16

Hmm ja vad ska man säga om invägningen idag, hade nog ungefär tänkt mig detta, jag syndade i helgen och hade en bra helg med mycket gott.
Eller mycket och mycket men åt både jordnötsbågar och lite choklad så ja då blir det så, men det var det värt, hade jag inte syndat i helgen hade jag åkt dit i veckan! Nu fick jag ju min dag med lite gott så var jag nöjd sedan..

Men nu jäklars gäller det att ligga i, ska klara 1,5 kg till nästa vecka och det kan ju bli oerhört tufft, så jag vet att det finns massa möjligheter att jag inte klarar det, men så länge det går neråt är jag nöjd!


Får se vad som händer i helgen sedan, vill åka till gbg och träffa M, va längesedan nu och har planerat det så många gånger men alltid något som dyker upp i vägen! Men har sagt att i oktober skall det ske innan bebis kommer så hoppas hon håller ut tills vi träffas..ler..

Nästa helg igen är det kalas i uddevalla som gäller, har en liten 2 åring att fira då, tiden går ju bara så fort! Nån som har nåt bra tips på vad man köper till en 2 åring?!?

Av Wallström - 8 oktober 2009 08:04

Vecka 1:  -1,6kg

Vecka 2:  -1,3kg     (onsdag)

Vecka 2:  -0,4kg     (fredag)

Vecka 3:  +0,3kg

Vecka 4:  -1,1kg

Vecka 5:  -1,0kg

Vecka 6:  -0,4kg


SAMMANLAGT: 5,5kg




DELMÅL 1:                            Belöning:                            Klar:


2:e oktober  -5kg               Mina Ellos Paket               29:e SEPTEMBER!!! 



DELMÅL 2:


16:e oktober -7kg              Lång Munkjacka


DELMÅL3:

 

5:e November -10kg

Av Wallström - 7 oktober 2009 21:32

GGGRRRRR fly förbannad har jag varit.. Lämnade Cecilia och hennes kompis vid "bion" kl 18 som vanligt, allt var frid och fröjd! Sedan åkte vi upp till Kalles föräldrar och vattnade lite blommor och pusslade lite, när det plötsligt ringer på hemtelen hemma hos dem! Vi brydde oss inte om att svara men Kalle gick efter en stund och kollade numret ändå. Det visade sig vara Alex, Kalles systerson så vi ringde upp, han sa att nån sa att en kille i hans klass o dennes mamma hade hittat Cecilia gråtandes på vägen... Så vi ringde runt och fick tillslut tag på dem och mötte upp dem!


Det hade varit dåligt ljud på filmen så dem hade skickat hem alla barn vi 18:30 och dem hade hittat Cecilia vid 19:15, men hur i helvete kan dem bara skicka iväg alla barn bara så... Vi har ju fått lämna vårat namn och nummer ifall det skulle vara nåt! Jag hoppas alla barnen har kommit hem ordentligt, jag har kontaktat dem föräldrarna jag kom på som jag visste hade barn där..
I 45 min har Cecilia gått runt, först hem och sedan tillbaka till bion där det var tomt, och sedan hem igen!

Jag är så tacksam mot denne kille och mamma som reagerat på att en liten tjej var ensam ute på kvällen,,

Har börjat lugna mig nu men har varit så ARG SÅ JAG KOKAT INNAN!!!

Av Wallström - 7 oktober 2009 11:10

Åh skrev ju för ett tag sedan att det senaste blir det ALLTID fel när jag handlar, och i förrgår fick jag betala för 2 limpor bröd fastän jag bara köpte 1 limpa, va ju iofs bara 26 kr extra men räkna vad dem summorna blir när det händer ofta! Iaf idag så var jag inne och handlade, tyckte det blev dyrt så tog upp kvittot och kollade, jajjemensan hade betalt nästan 70kr för mycket. Jag köpte 2 pkt blandfärs och 1 pkt kebabkött, men betalade för 2 pkt blandfärs OCH FÖR 3 pkt kebabkött! Fan va trött man blir, vill ju inte gå tillbaka och tjata varje gång, men skall det verkligen behöva vara så att man skall betala extra för varje gång man är och handlar, ibland känns det lite som att affärerna satt det lite i system! Säkert inbillning, men ja händer det såpass ofta så börjar man ju undra??

Av Wallström - 7 oktober 2009 08:17

haha har frusit varenda morgon jag lämnat Cecilia så idag tänkte jag att jag paltar på mej ordentligt med kläder, går ju en runda med LUDDE samtidigt ju, men det var ju jätteskönt ute idag! Inte alls så kallt som det varit dem senaste dagarna så tji fick jag!


Cecilia har varit på mig dem senaste dagarna för att jag tvingar henne att ha mössa på sig (ja jag tycker faktiskt att det är så kallt nu) hon menade på det att inga andra barn har mössa på sig. Yeah right har jag tänkt då, men idag var vi lite sena till skolan så nästan alla barn hade kommit, förutom Cecilia var det bara 1 enda som hade mössa som jag såg! Men jag står fast att hon skall ha mössa på sig ändå..


Blev dock lite chockad då det kom en mamma med bilen och släppte av 3 barn, 1 i shorts och t-shirt, och 2 i bara långärmade tröjor, undrar om dem var väldigt varma av sig den familjenObestämd

Av Wallström - 7 oktober 2009 06:58

Försökte "lyxa" till det igår, köpte en skinkstek som stod i ugnen ett par timmar med potatis och gräddsås. Sedan passade jag på att utnyttja dem sista äpplena i träden och slängde ihop en äpplepaj att ta till efterrätt eftersom Kalle för en gång skull skulle va hemma tidigt! Redan 15:30 skulle han va hemma, men vid 15:40 ringde han och sa att det hade kört ihop sig så TIDIGAST skulle han vara hemma kl 18..
Så jag gav barnen mat innan, men väntade själv in Kalle så vi kunde äta ihop en dag iaf.. Men efter maten var det kört för mig, fick sådana magkrämpor så jag inte kunde stå på benen. Hmm ska nog sluta äta matRynkar på näsan


  


kalle och barnen fick dock njuta av äpple/jordgubbspajen, alla var nöjda med hur den smakade och formen var tom när dem 3 var klara..skrattar..tecken på att man lyckats med nåt tror jag, Ludde fick också njuta av lite hundgodis samtidigt och så fick han sina 3 presenter. Han fyllde nämligen 3 år igår!
Senare på kvällen fick han följa med Kalle ut på en cykeltur, ja han sprang ju förstås och Kalle cyklade!


  

Av Wallström - 6 oktober 2009 13:43


Fyllde på med blixten i Sebbes rum, hittade en så tuff papperskorg med blixten på endast 39kr. Fynd tycker jag, skit kanske andra tycker ..skrattar.. Får väl se hur det blir med övervåningen nu för blir det som planerat där nu så får Sebastian byta rum och ta det som är på nedervåningen.


  


Igår satt vi iaf och kollade på kaminer, en sådan skall vi ha oavsett var vårt vardagsrum hamnar, men fanns ju så många olika så vi blev lätt förvirrade både jag och Kalle måste jag säga, hur skall man veta vilken man skall välja?!?
Den skall ju fylla sin funktion och värma lite, samt mysfaktor, sedan gör det ju inget att designen är snygg och passar in i rummet!!

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards