Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under september 2009

Av Wallström - 21 september 2009 14:58

Även denna spelades varm på bandspelaren..:-)

 



Är detta tecken på att man börjar bli bra gammal Förvånad

Av Wallström - 21 september 2009 14:55


Hittade en låda med mina gamla kassetteband nere i källaren, lyssnade av några av mina gamla favoriter, och en storfavorit jag hade var ju RETURN, åhh jag bara ÄLSKADE DENNA LÅTEN...  Dem där kassettebanden framkallade många minnen, både på gott och ont..ler..

Av Wallström - 21 september 2009 10:54

Mina presenter, en ny Huvtröja, hade jag ju tänkt köpa som 5 kg's mål först men nu fick jag ju en så slipper jag det;)

Sedan fick vi vin utav pappa..

Min pappa är nykter alkolist, han har inte druckit en droppe på 11 år och då behöver jag väl inte heller säga att han inte direkt går på systemet eller har koll på vin. Men mamma hade i alla fall bett pappa köpa med en flaska vin till oss i helgen, ja och detta var vad vi fick..skrattar..


  


3 L bag in box vin - Rödvin! Jag dricker inte gärna rödvin då jag får så förbaskat ont i huvudet utav det, drack det en gång när jag och en kompis skulle ut för många herrans år sedan, jag och hon delade på en flaska rödvin, och jag trodde mitt huvud skulle dö dagen efter!! Har ju druckit nåt glas efter till finare middagar och så men inget mer, håller mig till vitt det lilla jag dricker nu förtiden..

Men Kalle sa att han dricker det gärna så det var lungt, vilken tur va..skrattar..


Har nu vikt 2 maskiner tvätt och jobbat vid datan 1½ timma, så har nu lovat Sebastian att spela Kalle Ankas Loppspel så det blir lite paus från datan..

Sedan skall vi gå ut i det fina vädret, är klarblå himmel och sol, så då skall man ju inte sitta inne och uggla!

Av Wallström - 21 september 2009 08:28

Leverans besked från Ellos, mitt paket är nu skickat, skall komma inom 3-5 arbetsdagar:-) Jag trodde det skulle ta jättelång tid, det är den erfarenheten jag har ifrån att beställa från kataloger på nätet och det stod nu med ca 3 veckor tror jag, men det är ju skönt att jag slipper vänta så länge ju;) Men har satt detta paket som en belöning för mitt 5 kg's mål, så kommer det innan nu så får jag inte använda det förrens jag gått ner 5 kg, har ju 2 kg kvar dit, och kan säga att jag är SÅÅ MOTIVERAD att ta dem nu:-)


Vi disskuterade igår om vi skulle försöka att ta en Ullaredsresa nu inom en snar framtid, får bli julklapps inköp och vinterkläder i ett!

Så får se om oktober kan vara en bra månad kanske, hade vart kul, var alldeles för längesedan jag var där, och nu var det ju faktiskt Kalles förslag så då måste man ju nappa på det;)  Men det är ju bara att börja planera, hundvakt och barnvakt krävs ju för denna utflykt så..ler..


Behöver byxor i massvis till Sebastian, han har växt ur ALLA under sommaren, ja nästan ALLA KLÄDER över huvudtaget har han växt ur, Cecilia behöver tights och strumpbyxor samt ett termoset.. Mössor, vantar, sockar , underkläder, ja listan är lång till dem små liven:-)

Av Wallström - 21 september 2009 08:11

Vecka 1:  -1,6kg

Vecka 2:  -1,3kg     (onsdag)

Vecka 2:  -0,4kg     (fredag)

Vecka 3: +0,3kg

 

SAMMANLAGT: 3kg

 

Delmål 1:                            Belöning:                            Klar:

2 oktober -5kg                Mitt Ellos Paket



0,3kg + veckan man fyller 30 med tårta 3 dagar i rad, smörgåstårta 2 dagar , pizza och annat skräp..mmmm..Glad

(jag måste säga att jag trodde jag hade gått upp betydligt mer än 0,3kg så jag är otroligt nöjd, nu känns det ännu bättre att köra på denna veckan:-) )

Av Wallström - 21 september 2009 07:11

Så nu var det nya tag igen då, denna veckan som gått har varit alldeles för mycket och alldeles för god mat. Men jag lovade mig själv redan innan att den veckan skulle jag få njuta utan att tänka på nåt... Så nu är det nya tuffa tag som gäller, skall ställa mig på vågen efter jag kommit hem efter att ha lämnat Cecilia och se hur många kilon upp jag har syndat..ler..
Skall börja komma igång med crosstrainern och motionscykeln ordentligt nu igen med, det är på tiden, börja lite försiktigt och öka lätt efter varje vecka...

  

Kanske skall pröva den stilen idag istället;)

Av Wallström - 21 september 2009 06:45

Jaha så vart det måndag igen då, kan inte fatta hur fort helgerna springer i väg! Satt idag och kollade igenom alla lappar Cecilia hade med sig hem i fredags, (gjorde bara en snabbkik i fredags sedan har det inte hunnits med) och på torsdag denna veckan var det föräldrasamtal. Sedan så fick vi med en lapp om dem ville vara med i en bioklubb som började på onsdag och det ville ju cecilia, kostade 70kr för att gå och kolla på film 5 ggr, varannan vecka tror jag det var!

Kul för henne att hitta på nåt så, så hon och Alex skulle gå tillsammans nu på onsdag i alla fall, så skulle dem ha med popcorn eller godis och något att drickaGlad

Här är det ett par timmars jobb som gäller på förmiddagen, sedan hoppas jag att solen kommer och torkar upp lite av regnet som kom igår kväll, för jag började klippa gräset innan vi åkte upp till Kalles föräldrar igår, men han ju inte klart, så ser ju inte så kul ut just nu..

Nä dags att förbereda Cecilia för en skoldag..ler..


Av Wallström - 20 september 2009 19:55

Precis hemkomna från svärföräldrarna, blev en lång eftermiddag/kväll där med trevligt sällskap och MYCKET GOD MAT!

Barnen har lekt i massor, Felicia och felix är 1 år äldre än Cecilia så dem leker jättebra, sedan Alex och Emelie som är 3 år äldre och leker och tar hand om Sebastian..

Mat i massor blev det, 3 olika sorters grillat kött, 3 olika sorters grillad korv, grillad kyckling, pastasallad, rösti, Nybakat bröd i massor, ja massor av allt helt enkelt, och gott som tusan..

Nu är alla trötta och jag har lovat att läsa en bok nu, så det är bäst att göra innan det blir bråk mellan syskonen bus här;)


Fick beställt massa ur Felix Jultidningar så nu har vi gynnat han med..ler..sist var det utav Felicia wwf panda ( eller vad heter det??:S )


OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards