Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under september 2009

Av Wallström - 28 september 2009 08:08

Lämnat Cecilia på skolan och tagit en promenad med Ludde, regnade som tusan här förut , men nu var det bara lite lätt dugg som tur var, för Ludde skulle nosa på ALLT idag...
Idag har jag ett par timmars jobb på datan, sedan har jag ett par timmars jobb här hemma med att städa, hur städat det än är innan helgen ser det ut som tusan på måndagsmorgonen! Igår han jag ju inte med ett dugg hemma så, men det gör inget! Det är därför fredagen alltid går åt till att städa ordentligt, så vet man att när Kalle kommer hem på fredagseftermiddagen då har VI HELG!


Idag skulle kalle komma hem sent för det var mycket att göra och sedan har ju han pingis vid 18-20, nästa vecka missar han dock pingisen för då skulle vi på utvecklingsamtal och han valde själv tiden, ja det fanns inte så många och välja på och han ville ju vara med så!


Sedan så vann barnen på Cecilias skola någon tävling då dem skall till badhuset i september , där Kalle skrev upp sig som vuxen som ville åka med, får väl se om han blir en av dem utvalda, men Cecilia var det som ville att han skulle följa med så jag hoppass det..


Fick sålt ett paket med mina gamla kläder igår, fick 450kr, har 2 till som ev också är sålda nu, så pengarna som blir av det skall ev gå till Ikea till helgen om det blir av. Och resten skall sparas till kläder som vi behöver nu i höst och vinter! Har rensat ur Sebastians också nu och skall sätta ut både skor och kläder så lite kan det ju bli, kul då kan man köpa nytt ju:-)

Av Wallström - 28 september 2009 07:20

Vi hade en SUPER DUPER dag igårSkrattande


Klockan 13:50 åkte vi hemifrån, sedan åkte vi och handlade varsin dricka och lite snacks att ta med oss, barnen frågade hela tiden när vi var framme, (dem har aldrig bowlat förut)

Klockan 15-17 skulle vi ha vår bana, vi var där lite tidigare så vi började redan 14:45 barnen hade super kul, 2 omgångar spelade vi alla 4, en om gång satt dem och drack varsin dricka och åt lite snacks medans jag och Kalle spelade.

Jag kan säga att jag förlorade STORT!

Mina bästa poäng blev 78 medan Kalles bästa blev:


  


134 poäng och låg 2:a på hela stället!


  


Barnen var trötta när vi åkte hem sedan men båda hade haft kul och ville jättegärna göra detta igen!


Sedan åkte vi hem och hämtade Ludde och lite mat och sedan åkte vi vidare upp till Kalles föräldrar och spenderade kvällen hemma hos dem då dem ändå inte var hemma, åt mat, barnen spelade dator, jag rotade fram ett 1500 bitars pussel jag började med..ler.. Kalle kom och hjälpte till sedan fastnade vi framför det tills vi fick se att klockan var 21 då var det bara att packa ihop oss och fara hem, tur det bara tar 5 minGlad


Sebastian innan han somnade, mamma, "bobblingen va super duper kulig mamma" ..skrattar..

Av Wallström - 27 september 2009 06:57

Blev en tidig söndagsmorgon, 6:30 vaknade jag och kunde INTE sova mer:-( Så jäkla trist, somnade ju inte förrens vid 00:15 nån gång heller! Efter Johan falk filmen tänkte jag ju hoppat i säng, men hittade då bad boys 2 på tv:n! Har sett den ett par gånger men kunde inte motstå den denna gången heller:-)


Har några timmars data jobb idag så kan lika gärna sätta mig med det nu, så är jag nog klar lagom till frukost tid 9-9:30, Kalle ville sova till 11 idag sa han, får se om barnen låter han göra det eller om han kommer ner tidigare. Personligen skulle jag aldrig kunna sova så många timmar för då får jag en rejäl huvudvärk sedan, men inget han verkar ha problem med, skönt det! Han somnade nog strax innan 23 igår kväll så det blir ju trots allt 12 timmar...


Idag står då Bowling på schemat, barnen ser verkligen fram imot det och båda pratade hela kvällen om det igår, ska bli kul att prova på igenGlad


  


Av Wallström - 26 september 2009 22:42

Har precis suttit och tittat på film, skall snart gå upp och sussa, är gott trött! Denna filmen blev det:


  


Johan Falk - GSI


"Efter ett fem år långt förordnande som polis på Europol i Haag flyttar Johan Falk tillbaka till sin hemstad Göteborg. Han har fått en tjänst på en framgångsrik liten specialenhet, GSI. Gruppenför Särskilda Insatser, som punktmarkerar den grova organiserade brottsligheten. Men Johan får problem: hans familj flyttar inte med honom hem. Familjen består numera av Johan, Helén och hennes dotter Nina, samt Johan och Heléns gemensamme son Ola som är fem år. Avsaknaden av sin familj får Johan att se GSI som ett substitut, där all vaken tid fokuseras på att fånga kriminella. Men hur kommer det sig att denna lilla specialstyrka uppnår sådana förvånansvärda resultat där andra enheter fullständigt misslyckas? Hur ser egentligen GSI:s relation med de kriminella ut? Och vad är det för hemliga kuvert som förvaras i kassaskåpet hos chefen för länskrim? Långsamt öppnas Johans ögon för en värld han inte trodde fanns."

 




Tyckte denna var riktigt bra, dock var den RÅ för att vara svensk, men som sagt, dags att göra sig iordning för natten, sussa gott allesammans!

 
 


Av Wallström - 26 september 2009 19:24

Stack till Mariestad för lite shopping, hittade inte så mycket men va skönt att komma iväg lite och bara kika. Köpte ett par vantar till Sebastian ett par gummifodrade som passade bra med det gummifodrade termostället jag köpte sist. Sedan köpte jag småsaker jag skall ha i barnen adventskalendrar, 24 små klappar skall finnas i den så nu fick jag köpt 4 till Cecilia och 1 till Sebastian. Bara cirka 43 kvar då..ler.. Sedan blev det, gem, nålar till symaskinen, och namnlappar till Cecilias skolböcker!


  


Sedan får man ju inte glömma Ludde heller, han fick 3 stycken leksaker;)


  


Var hemma vid 17-tiden och då var det bara att börja slänga på maten, tacogratäng, blev supergott!


  


Alla äro nu mätta och belåtna, barnen kikar på Bolibompa och äter sitt lördagsgodis, kalle är i duschen och när han är klar skall vi kika på en film:-)

Av Wallström - 26 september 2009 13:39


Efter frukost rensade vi lilla rummet i källaren och åkte till tippen med det, tror jag rensat ur allt som går just nu..ler.. sedan satte Kalle i gång och målade klart det sista i hallen och byte ut alla kontakter mot nya kontaker så det blev jättefint:-)


Jag tog en långpromenad med ludde och när vi kom tillbaka ville han leka med sin skiftnyckel;) Det är en UNDERBAR PIPLEKSAK..skrattar..


  


Kalle stack iväg till en kompis och så skulle han fixa en ny ljusknapp till halltrappen, blir nytt å fint över allt. Jag skall dra mig in till Mariestad och handla lite mat och sedan skall jag in på Karlssons då dem hade Riktigta Vintervantar till barnen till bra pris, bara hoppas att det finns kvar. Där inne brukar man ju aldrig direkt komma tomhänt ifrån ändå, finns alltid nåt att köpa;)


Sedan blir det till att fixa mat skulle jag tro, blir Tacogratäng med philadelfiaost i..smaskens..

Av Wallström - 26 september 2009 10:10

Nu har vi bokat bowling 2 timmar för imorgon, var så fullt idag så vi valde imorgon, säkert lite lugnare för en familj att bowla en söndag istället för lördag! 2 timmar för 300kr kändes helt okej, skall verkligen bli kul att få komma ut och gjort något tillsammans som en familj:-)


Idag vet vi inte riktigt vad som händer ännu, Kalle skall måla klart sista biten i hallen, sedan skulle jag vilja åka till ikea, men får se lite eller om vi skall spara det tills nästa helg. Vi skall ha ett skoskåp och en spegel där ju...

Trist och tråkigt höstväder är det idag, riktigt gråmulet och blåsigt, men skall se om vi kan palta på oss ordentligt och ta en långpromenad i eftermiddag alla tillsammans..


Nä nu ska jag lägga i en maskin tvätt..

Av Wallström - 26 september 2009 07:39

Jaha då var det lördag idag då, vaknade 7:20 så det var helt okej måste jag säga, var längesedan jag sov så länge! Kom dock inte i säng förrens 23:30 igår så blev ju uppe lite längre än vad jag trodde det skulle bli:-)
Pratade igår om vad vi skulle hitta på idag, Kalle ville att vi skulle ta med barnen och Bowla, jag har inte bowlat sedan jag gick på gymnasiet med E,M,C Å P tror jag det var, och jag kan inte minnas att jag var något vidare bra..skrattar..men kanske hade var kul för barnen.


Sedan skall jag försöka få en tid för klippning, herregud, vill bara bli av med håret nu, det är alldeles på tok för långt när det går ända ner till rumpan, vet dock inte hur jag skall klippa det men till axlarna nånting i ala fall tror jag!
Nu skall jag upp och trampa lite på motionscykeln och sedan inta duschen,,

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards