Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under november 2009

Av Wallström - 5 november 2009 23:16

Har en del inget vett i huvudet över huvud taget eller?!? Vaknade nyss av att Kalles arbetstelefon ringde, Kalle bara tryckte bort samtalet och stängde av telefonen, hans arbetstid på lastbilen han kör nu SKA VARA 7-16! Tog cirka 10 min så ringde nu hemtelefonen, då har gubbjäveln suttit och letat och hittat hemnumret, han behövde en container utställd imorgon, ja vem FAN BRYR SIG OM DET TYP 23:30 PÅ KVÄLLEN!!!!

Samma jävla gubbe ringde i Lördags kväll vid 22:30 tiden när vi satt och kolla på film, snacka om att vara helt fel ute när det gäller tajming och tidpunkt. Ringer fanskapet en gång till på hemtelen så jävlars!


Fy är så irriterad, nu sitter jag här och kan inte somna om, KALLE däremot bara lägger sig ned så sover han igenRynkar på näsan

Av Wallström - 5 november 2009 11:37

Åh igår fick vi inbjudan till Lundsbrunns kurort - JULBORD MED LOGI & SPA!! Helgen den 12-13 december.. HÄRLIGT, vi blev ju bjudna dit förra året med, men då låg jag ju på rummet större delen av helgen SJUK (ovanligt) Men i år då ska JAG INTE VARA SJUK, och jag skall njuta av bad och god mat:-)

Det blir spa & bad, sedan nån liten julshow och så god JULMAT, det blir vi, Kalles föräldrar, kalles bror och sambo + 2 anställda till, alldeles lagom kan man säga!


Ringde mamma redan idag och frågade om barnvakt, men hon jobbade, men skulle försöka byta helg, hoppas verkligen det funkar nu, plus Ludde då, får se om mamma och dem kan ta han med, men dem har bara träffat han 2 ggr och mamma är ju lite hundrädd när det gäller stora hundar så får se hur vi löser det:-)


  


Detta är vad som väntar helgen 12-13 dec:

•Välkomstglögg
•Julkonsert i Brunnskyrkan
•Lundsbrunns stora och gemytliga julbord
•Spa med tillgång till bubbelpool, 33-gradig varmvattensbassäng med undervattensmassage, ång- och torrbastu, relaxavdelning, gym, förfriskningar såsom juice, frukt, kaffe och te.
•Övernattning i dubbelrum på skogsnära hotell Rosendal
•Frukostbuffé med hembakat från eget bageri   ( och den frukostbuffen var inte att leka med minns jag från förra året, dock fick jag bara i mig en kopp the, men Kalle åt för oss båda kan jag säga;)

Av Wallström - 5 november 2009 11:15

Jaha så blir det antibiotika nu i en vecka som kanske skall rensa ur skiten i kroppen, sedan skall jag tillbaka nästa vecka och då skall det karvas i tarmarna, så nu får vi se hur det blir, förhoppningsvis en frisk och kry Jennie när vi kommer in i december månad..


Idag känner jag mig iaf bättre än igår, har sovit lite fler timmar inatt och det var väldigt välbehövligt kan man säga!

Magen gör inte lika ont idag som igår, kanske börjar den vänja sig vid mat igen..


Nu skall jag vila en stund!

Av Wallström - 5 november 2009 00:10

 Kan säga att jag var helt färdig ikväll, när barnen gick till filmklubben klockan 18 så tog Kalle med Sebastian och åkte till sina föräldrar så att jag skulle få vara själv lite. Och ja dem hann nog inte mer än att åka innan jag somnade på soffan, vaknade nu vid 23-tiden igen och då låg alla och sov! Känner mig som en kass mamma som inte var vaken när dem skulle somna, fick inte sagt God Natt och inte frågat hur det var på filmen, men men det är ju en dag imorgon med!


Har ont, men inte så ont som tidigare idag, dock är det bättre när jag ligger ned, blir sämre så fort jag sätter mig eller ställer mig upp...


Ska försöka sova några timmar nu, hoppas verkligen jag somnar, hostan har blivit något bättre så det underlättar ju..

Sov nu Gott allesammans!

Av Wallström - 4 november 2009 13:48

Skit är det med allting just nu, jag mår otroligt dåligt för tillfället! Min mage har helt gett med sig och jag har så ont att jag inte ens kan stå upp! Kräktes 2 ggr förut och det gör ju inte saken bättre.. Febern har kommit tillbaka, inte mycket men den visa på 38,2.


Kalle har lovat att ta ledigt imorgon så skall vi åka in om jag står ut ikväll och inatt vill säga, det värsta är att jag vet att jag blir kvar om jag åker in nu, måste planera allt med barnen o.s.v och det är verkligen inte det lättaste!

Men nu blir det kanske en riktig fortsättning på där jag avslutade sist, kanske är det bäst så här, jag vill veta en gång för alla om det är den jävla skitsjukdommen jag har eller om det är nåt helt annat.. Jag vill veta vad jag skall kunna äta utan att bli dålig, ok jag vet dem sa att det är olika för person till person så det går inte att säga, men jag får ju för fan ont av allt just nu..


Det tar verkligen på psyket att ha ont hela tiden, jag känner mig som en hemsk mamma och sambo, trist och tråkig, sur och grinig, JAG VILL VERKLIGEN INTE VA SÅDAN!

Och nu, nu närmar vi ju oss jultider, jag vill spendera den tiden med min familj, må bra, va på bra humör inte bara ligga fulproppad med mediciner..


Förresten, det kom lite snö idagSkrattande

Av Wallström - 4 november 2009 06:40

Hmmm varför skall man sova på nätterna när man kan va uppe och städa?!? Har vart vaken sedan strax efter 2, försökte somna om ett antal ggr men gav tillslut upp. Så inatt har jag fått gjort lite nytta! Jag har vikt 3 maskiner tvätt, städat klart i köket och badrummet..


MEN NU, nu börjar jag bli riktigt trött, nu skulle jag nog kunna somna direkt vilket inte går då jag måste skicka Cecilia till skolan och sedan åka in och handla, barnen valde hamburgare idag och det passar mig bra när det blir 4 el ev 5 barn idag hemma.. Lätt och praktiskt!


Skall nu ta en snabb dusch så jag kvicknar till sedan är det frukost, magen knorrar

Av Wallström - 4 november 2009 03:13

Kul, somnade först vid 23:30 och vaknade vid 2:15!! Värsta natten jag varit med om rent hostmässigt, känns som jag har hostat sönder hela bröstet!


Idag är Cecilias sista gång med filmklubben och då skulle även Alex och Felix följa med hem från skolan så det blir fullt hus här idag, så känns ju som man behöver lite sömn..


Nä nu har jag preparerat mig med det mesta, skall försöka sova i nån timma till, hoppas går ju iafGlad

Av Wallström - 3 november 2009 11:04

Fullt upp just nu, tvättar och städar och rensar som bara tusan! Sebastian är snäll och hjälper till, tyvärr är han en sådan kille som ABSOLUT inte vill slänga någonting..ler..så man får vänta till han vänder sig om eller går ut ur rummet annars blir han ledsen och då är det ändå inte ens hans saker utan våra kökssaker jag kastar..skrattar..
Men nu är det ialla fall dags för lite mellanmål, och vi skall prova en yoghurt som vi inte testat förr, Kalle köpte denna i söndags:


  


ÄKTA VANILJYOGHURT - CHOKLAD




Den ser ju i alla fall väldigt god utSkrattande


OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards