Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under november 2009

Av Wallström - 3 november 2009 08:20

Rensning pågår här för fullt nu, började nere i källaren, har slängt 2 stora mattor 2 jackor , lite gamla handdukar och gardiner, så 2 säckar är fulla!!


Nu har jag övergått till köket, rensar i skafferiet och har slängt en hel bärkasse med saker som ingen äter eller som blivit gammalt, tyckte inte det var längesedan jag rensade där men alldeles för längesedan tydligen.. Skall gå igenom skåp för skåp, så allt som inte används ryker nu, plus att vi köpte ju en del nytt på Ullared som ugnsplåtar , köksredskap, underlägg, kökshanddukar m.m så det gamla ryker för annars blir det bara liggandes!

Får se hur långt jag hinner, jag grejar lite och vilar lite så jag inte blir dålig igen, det vill jag inte! Sedan skall jag rensa ur det sista som finns kvar på Cecilias gamla rum, där ryker nog det mesta med, lika bra, tippen har öppet ikväll så då kan man bli av med det samma dag!


Sedan skall lampor, hyllor sängen och sådant upp på cecilias rum, skall in till stan nån dag och köpa nya gardiner dit som jag hittade sist + samma påslakanset, får se om det kanske kan bli i veckan eller om jag skall ta det i helgen! Passa på att fixa tapeter och färg då oxå så det kan hända lite här:-)


*Kört 2 maskiner tvätt

*Vikt 1 maskin tvätt
*Kört en maskin disk
*Rensat ur och städat skafferiet
*Rensat nere i tvättstugan


Är vad jag hunnit med i dag, men den listan skall fyllas PÅ!

Av Wallström - 3 november 2009 06:26

Var ingen pigg Kalle som åkte och jobbade idag! Han kände sig hängig redan när han kom hem igår så han åt lite mat och sedan la han sig och sov ända tills 5:30 imorse. Han är snuvig och har huvudvärk, frös jättemycket, så jag hoppas han klarar dagen idag.


Själv måste jag idag komma igång med mitt schema igen, fasta mat rutiner, det mår magen bäst av, har ju vart dåligt med det nu när man legt sjuk. Skall även sitta och försöka få ihop ett matschema över dem 2 närmsta veckorna, är alltid bra!
Sedan när jag blir lite bättre ska jag även försöka komma igång med mina långpromenader och motionscykeln igen, känner ju lite rastlöshet över att allt detta avtagit...

Av Wallström - 3 november 2009 05:56

Ja vad tyckte ni om den nya Ullaredsserien på 5:an nu då? Jag personligen tyckte inte den var nåt vidare, visst fick man sig ett par skratt, men så mycket mer var det inte! Jo förresten det var kul att se hur det såg ut där inne när det knappt var nåt folk, något jag aldrig upplevt..Ler..


Kalle frågade genast när vi skulle åka dit igen för han fick se att det var massa avdelningar han hade missat, inte illa att ha en sådan sambo va:-)


Idag fick jag faktiskt sova lite längre, ända tills 5:10, inatt var det mest mina tarmar som krånglade, har ju börjat äta igen och dem får börja arbeta lite mer, något som inte riktigt funkar ännu, så lite smärta kan man säga har uppstått..

Av Wallström - 2 november 2009 09:40


Satt och kikade på tv och såg denna:


  


Blev helt fascinerad för den verkar ju superbra, men så kom jag på mig själv med att det var just på tv jag såg den, och det mesta som brukar va till salu på tv brukar vara skit..
MEN man vet ju aldrig man kan ju ha fel, så finns det nån där ute som har en sådan här och kan va snäll och säga om den är bra eller inte, funkar den så hade jag nog införskaffat en ganska snabbt, just det där med att man kan rengöra mattorna är ett stort plus +++++++++++
Så har ni en? Snälla skriv vad ni tycker!!!

Av Wallström - 2 november 2009 06:33

Jaha så är det ju måndag idag igen då och det är dags för skolan, Cecilia vaknade redan vid 5-tiden och frågade om det var dags, men näe inte riktigt så nu ligger hon och kikar på tv!


kalle åkte strax innan 6 imorse, han var jättestressad, han måste köra igen både torsdagen och fredagen då lastbilen stod på verkstad, så han sa att han var glad om han var hemma innan 20-tiden ikväll.. Jag fixade iordning en stor matlåda och mackor och en kanna med kaffe så han skulle stå sig hela dagen iaf!


Själv känner jag mig piggare idag och är faktiskt NÄSTAN feberfri, låg på 37,1 brukar ligga på 36,5-36,7 så det var inte mycket, så idag skall jag få röjt undan det värsta, och sedan skall jag vila igen nån timma. Skulle vilja vart in till stan och köpt tapeter och färg, men får bli nån annan dag då det finns massa att göra innan jag kan sätta igång med det!

Av Wallström - 2 november 2009 05:21

Förhoppningsvis blir det ungefär så här vårat nya vardagsrum/matsalsrum kommer att bli när allt är klart! Färgerna kommer bli svart / vitt / grått och limegrönt, vi är båda ganska eniga om färger och tapeter.. Dessa randiga tapeter va dock dem enda vi hittade som fanns med på nätet, och dem kommer att sitta på 2 väggar i vardagsrummet tapetserade så att ränderna kommer att komma vågräta och inte lodräta!


  



Av Wallström - 2 november 2009 04:31

...skrattar...tog Ludde på bar gärning igår, han vet sååå väl att han INTE får äta katternas mat! Men igår försökte han..ler..ända tills jag kom med kameran och knäppte några bilder, då började han att låtsas att han tvättade Bamse istället..


  

Av Wallström - 2 november 2009 04:20

Att det skall vara så förbaskat svårt att sova på nätterna?!?! Igår sov jag ju trots allt inget på dagen, vilade på förmiddagen men sov inte, just för att jag skulle kunna sova inatt, men ICKE!


Blev så sur igår, för jag ringde barnens pappa vid 14-tiden igår och frågade när barnen skulle komma hem, han svarade att ja kvällen nångång då han inte hade tillgång till bil förrens dess! Okej vi bestämde att vi skulle träffas halvägs, är ungefär 17 mil. Så sa han att han lovade att ringa så fort han visste vilken tid dem kunde åka. klockan 14:50 ringde han och sa att dem hade åkt för en stund sedan?!?! Hur går logiken i hjärnan ihop då? Ja då fick ju vi bara kasta oss i bilen och åka vi har ju liksom lika långt att åka som dem! Och räknar man 45 min senare som senare ikväll??
Blev sura både jag & Kalle men det gick snabbt över ju, vi skulle hämta barnen och hans uppförande som framkallade mitt dåliga humör skall INTE gå ut över barnen!


Dem hade i alla fall haft det bra och då är jag NÖJD :-) Dock hade han vart lite sur då Sebastian tydligen kallade han för Kalle och INTE pappa, men så var det ju trots allt snart 6 månader sedan dem var där, för det var ju i maj månad sist!

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards